TONI&GUY Fashion Week Budapest | Hair Meet Wardrobe SMINKEK + BACKSTAGE videó



Bár már pár hete lement a Fashion Week Budapest, és biztosan jó pár helyen megcsodáltátok a gyönyörű kreációkat, azért én is hoztam nektek egy kis összefoglalót, a sminkekkel a középpontban. Mivel magam is részese lehettem sminkesként, mindenképpen szerettem volna írni pár szót a TONI&GUY rendezvényéről. Idén összevonták a Central European Fashion Days-zel, úgyhogy elég nagyszabású rendezvényről beszélünk, két külön backstage-dzsel, külön modellekkel, sminkesekkel, fodrászokkal és két hatalmas ruhaszekcióval. 


Hogy átérezzétek a feelinget, szerintem kezdjétek is a backstage videóval, ami nagyon hangulatosan foglalja össze ezt a két napot! :)



A TGFW sminkjeit a MAC biztosította, Kovalik Natasa álmodta meg, illetve a MAC Special Event csapata (ennek vagyok én is részese) egészült ki Páll Adrival és tanítványaival. Mivel már összeszokott kis team vagyunk, és Natasával, illetve Adrival is többször dolgoztunk, így minden nagyon olajozottan haladt. Mivel a két rendezvény bemutatói is váltották egymást, így nem volt óriási kapkodás, szépen volt időnk felkészülni a következő show-ra.

A sminkek.... Nos, azokat pedig egytől-egyik imádtam :) Bár én - főleg tavasz révén - nagyon hiányoltam az ajkakat és a pirosítókat, de mindegyik nagyon tetszett, főleg a friss és üde bőrképeknek köszönhetően. Persze a kedvenceim azért az elborultabb munkák, mint Anda, Je Suis Belle és Szegedi Kata esetében.

Hogy egy picit belelássatok az egészbe, mesélnék arról, hogyan épül fel a mi munkánk. Jelen esetben Natasa volt a key make-up artist, ő álmodta meg a sminkeket, közösen együttműködve a tervezőkkel. Az úgynevezett make-up tesztek egy, de akár több napig is eltarthatnak, nyilván a bemutatók számától, a sminkek milyenségétől függően. A prágai fashion week-en például több tervező is az utolsó pillanatban eszközölt változásokat, nagyon izgalmas volt... :)
A teszteken fotók és face chartok készülnek a sminkekből, ezt kapja meg a make-up szekció, ebből dolgozunk végig. Van, hogy a vezető sminkes reggel lenyomja nekünk egyben a sminkdemókat, ilyenkor például nagyon fontos jegyzetelni és rengeteg fotót készíteni magunknak (például Prágában volt, hogy egy nap 8-9 bemutató követte egymást, és a demókat már egy nappal korábban láttuk). Itt a bemutatók között volt idő ezek megnézésére, úgyhogy ez is nagyon gördülékenyen haladt :)
A termékeket ki szoktuk porciózni a bemutatók között, és a székünkbe ülő modellekre már csak az alapozó/korrektor színét kell megválasztani, ez eddig teljesen rendben van.
Na de a lemosás, az átalakítás! Nem leányálom, szegény lányoknak sem. Ilyenkor nem lehet felesleges mozdulatokat, dörzsöléseket tenni, hiszen ha 6-8 show van egy nap, a lányok bőre/szeme nem fogja bírni. A lemosásnak tudatosnak, precíznek, gyorsnak és hatékonynak kell lenni. A utóbbi években a sminktudásom sava-borsa ebben fejlődött, hihetetlen trükkökkel gazdagodtam :D:D 
De már nem okoz gondot a legnagyobb hupikék pacás-hófehér pillás sminkből 10 perc alatt átkonvertálni egy pillamentes, ragyogó "no make-up" sminket kreálni, majd ráépíteni a következő look-ot :}

A TGFW-en összesen nyolc, napi 4-4 bemutatót csináltunk, de volt olyan show, ahol két különböző smink vonult végig a kifutón. Itt általában a lányok bőr- és szemszíne volt a mérvadó. A sminkek részletes leírását összeollóztam nektek a fotókkal, úgyhogy ezekről nem is ejtenék több szót, de ha bármi kérdésetek van, írjatok nyugodtan! :)













Személy szerint nagyon sajnálom, hogy Fashion Week csak évente kétszer van, de így is nagyon örülök, hogy tavasszal, illetve idén ősszel kétszer is részt vehettem rajtuk, és már alig várom a következőt! A legcsodásabb érzés pedig végül amikor a modellek beállnak a line up-ba, kész sminkkel, hajjal és persze felöltözve, akkor egyben nagyon jó végig nézni rajtuk, és a helyén látni minden egyes részletet...


Photo by Enn (enntrance.blog.hu)

 Photo by Mara (makeup universe.net)
Végül két kép, amit elloptam a bloggerina kollegináktól! ;)