Nyári arckémek, bázisok körképe


Picit késői ez a poszt, de a legnagyobb kánikula úgyis augusztusra várható (azaz már a nyakunkon...), és reméljük, még a szeptember is tartogat meleg napokat! Megpróbáltam összeszedni, melyek azok az arckrémek és sminkalapok, amik nekem kifejezetten beváltak a nagy kánikulában, vagy éppen fényvédelmük miatt nélkülözhetetlen darab. Lesz itt minden bőrtípusra való kence, remélem, mindenki megtalálja a neki legjobban megfelelőt! :)

Hidratáló krémek
MAC Mineralize Charged Water Moisture Gel 50 ml - az egyik kedvenc arckrémem, egész évben. Könnyű, vizes, zselés textúra, mintha egy kis hidratáló filmréteget képezne a bőrön. Benne van a MAC különleges ásványi anyag komplexe, illetve ioncserélt vizet tartalmaz, úgyhogy gondoskodik a mély hidratálásról és a vízpótlásról. Akár zsíros, vízhiányos bőrre is ajánlott, mert nem túl masszív. Kicsit hűsítő hatású, és gyorsan beszívódik, kicsi is elég belőle. Sajnos nincs benne fényvédő, én a könnyedsége miatt használom szívesen akár nappalra, akár estére.

La Roche-Posay Toleriane Ultra Fluide 40 ml - különleges, extra védelmet nyújtó csomagolású krém, amit már majdnem el is használtam. Szintén zselés, szintén nagyon könnyed, és kifejezetten ajánlott még a legérzékenyebb bőrre is. Külön tesztet itt olvashattok róla. Sajnos ebben sincs fényvédő, és azt tapasztaltam, hogy gyorsan fogy, maximum 3 hónapra elegendő rendszeres használat mellett. Én a legtöbbet ezt kapom elő, ez főleg a praktikus pumpás adagolónak köszönhető - nem kell belenyúlni, és nem nyomok ki feleslegesen sokat.

Vichy Aqualia Thermal Serum 30 ml  - még csak mostanában kezdtem el használni, de nagyon jók a benyomásaim. Elsőre az üvege fogott meg, nagyon szép, de sajnos elég picit. Ez is pumpás, de sokkal vizesebb, mint a LRP. Bár szérum, az én bőrömnek elég önmagában is a hidratálása, és smink alá is szívesen használom, de száraz bőrűeknek ajánlom krém alá is, extra vízbevitelhez! Iszonyatosan vizes, ennek köszönhetően ripsz-ropsz beissza a bőr - szó szerint. Hasonlóan a Mineralize krémhez, ennél is érezhető számomra egy kis filmszerű réteg. Cukor található benne, amely enyhén hámlasztja a bőrt, így hosszú távon is puhábbá teszi a bőrfelszínt. Hipoallergén.

Eucerin AQUAporin Active 40 ml - ebben is van 15-ös fényvédő, és szintén ajánlott érzékeny bőrre. Bár a nevében benne van az "aqua" szócska, mégsem olyan vizes a textúra, mint vártam. Kifejezetten vajas, de mégis könnyed, és az illata is nagyon finom - most ez lett az új kedvencem, de én leginkább estére szoktam a bőrömre kenni. Nappalra inkább a fenti vizes krémek valamelyikét választom, viszont sminklemosás után igazán jól esik a kis lágy, krémes textúrája. A kiszerelés nyomós, és elég lapos, utazáshoz is ezt dobnám be a leszívesebben. 

La Roche-Posay Anthelios XL 50+ 50 ml - benne található a legmagasabb, 50 faktoros fényvédelem. Bár a neve szerint ultra-light, szerintem sajnos mégsem olyan könnyű, úgyhogy én ezt meghagytam napozáshoz - úysem szeretem a sima arctejet az arcomra kenni, ezzel sokkal nagyobb biztonságban érzem magam. Viszont utcára, smink alá én inkább fényvédő bázist plusz 15-ös krémet használok, mert ez egyszerűen rajtam tocsog és kifényesedik :) De egy szárazabb bőrre még smink alá is ajánlom, mert tényleg nem ragadós, zsíros a textúrája.


Bázisok
MAC Prep+Prime Face Protect SPF 50 30 ml - a legnagyobb védelmet nyújtó bázis, mégis a legkönnyebb, "legmattabb", úgyhogy a kedvenc fényvédő bázisom. Kis mennyiség is elég belőle, és nagyon könnyű eloszlatni. Mivel bázis termék, kiváló smink alá, és még antioxidánsokban is bővelkedik. Hogyha éjszakára gazdagabb krémet használok, nappalra ez alá nem is feltétlen szoktam hidratálót kenni - de ugye az én bőröm zsíros, vízhiányos. 

MAC Prep+Prime Natural Radiance  50 ml - ahogyan a nevében is benne van, ez egy természetes ragyogást adó bázis, de mégis ajánlott kombinált/zsíros bőrre, mivel olajkontroll van benne. A textúrája könnyű, géles állagú, és két színben kapható - sárga (pirosodásra hajlamos vagy olívás tónusú bőrre) és rózsaszín (világos, fakó bőrre). Azok számára is megoldást jelenthet a nyári melegben, akiknek száraz(abb), de T-zónában fényesedésre hajlamos a bőrük, mivel hidratáló és antioxidáns hatású összetevőkben is gazdag: rozmaring levél kivonat, shea vaj és búzakorpa kivonat van benne. Kinyomva láthatjuk, hogy tele van kis fényvisszaverő pigmentekkel, amik ragyogást adnak a bőrnek, de ezek már egy közepes fedésű alapozón nem ütnek át, úgyhogy a zsíros bőr nem fog tőle fényleni, mint a Salamon töke :) Nekem most nyárra ez vált be a legjobban, ha a nózimon és a környékén nagyon vékonyan eloszlattam fölötte a Clinique kis zöld tubusos csodáját, amiről mindjárt írok is :)

Bobbi Brown SPF 50 Protective Face Base 50 ml - szintán masszív fényvédő, viszont ennek már a textúrája is sűrűbb, én inkább tavasszal használtam. Imádom az illatát, ami elég erős és gyógynövényes. Az állaga közepesen folyós, de ennél már érezhető a "naptejesebb" hatás, inkább csak száraz/normál bőrre ajánlom extrém melegben. Én pici hűsítő, bizsergető hatást is érzek, szerintem a gyógynövényeknek köszönhető. Mivel szintén bázisról van szó, bátran használhatjuk bármilyen arcápoló és sminktermék alá. Van benne kukui mag olaj, alga kivonat, levendula, geránium olaj és koffein, melyek hidratálnak és élénkítik a bőr vérkeringését.  

Clinique Pore Refining Solutions Instant Perfector 15 ml - azonnal kiegyenlíti és mattítja a bőrt - én csak a T-zónámon használom, ahogyan már fent említettem. Körülbelül két tűhegynyit dolgozok el az orromon, orcámon és homlokomon, és a Ntaural Radiance-szel számomra a legtovább mattan maradó bázist adja. Szép bármilyen alapozó alatt, nem "túrósodik" és láthatatlan marad. 


Ezek lennének hát az én nyári csodafegyvereim :) Összefoglalva a krémeket felváltva használom, arra nincsen semmi rendszer, inkább hogy éppen milyennek érzem a bőröm. Estére mostanában az Eucerint rakom fel, mert imádom a könnyed, mégis vajas hidratáló textúrát, és egy borsónyi elég belőle. Nappalra jöhet bármi könnyed, zselés krémecske, vagy csak magában a Natural Radiance, és persze rá a Clinique pórusösszehúzója. 

Ti mit használtok ebben a nagy melegben?