TESZT - Hajolajak csatája - Matrix, Kérastase, Lakmé


Sokáig csak halogattam az argán olaj beszerzését, pedig sorra hallottam a jó véleményeket róla - aztán egyszer csak három is lett belőle itthon! Most egyben mutatom meg, melyik miben erős, miben gyenge, bár alapvetően hatalmas különbségek nincsenek. Először a Matrix Moringaolajas hajápolót vettem meg, akkor még fekete hajam volt, és csak pár roncsolt szőkített-színezett tincs, melyek kezelésére bevált. Aztán kiszőkültem, kellett valami masszívabb, ekkor már a Lakmé bio argán olajat választottam. A harmadik Kérastase Elixir Ultimate olaj pedig a L'oréal Blogger Day goodiebagban lapult, úgyhogy most már reggeltől estig kenegetem a hajam finomabbnál finomabb olajakkal :)


Összességében mindegyik azt ígéri, hogy puhává, selymes tapintásúvá teszi a hajat elnehezedés, olajos érzet nélkül. Természetes fényt, bársonyos érzetet adnak, ápolják a hajvéget és lágyítják a kutikulát. Használhatóak száraz és nedves hajon is. Minden hajtípusra. A forma éltér, de a pumpás kiszerelés megegyezik, ami az olajaknál a legpraktikusabb.

Kérastase Elixir Ultimate Oléo-Complexe 125 ml - egyértelmű nyertese az illat kategóriának, ugyanis tökéletesen megegyezik a Tom Ford Black Orchid parümmel. Bár ez az illat sajnos elillan, mégis emiatt nyúlok a legtöbbet az Elixir Ultimate után. Az állaga pont középen helyezkedik el - a Matrix egy lehelettel folyósabb, míg a Lakmé sűrűbb, gazdagabb. A dolgát tökéletesen végzi, ápolja a hajvégeket és sokkal jobb tapintást ad a hajnak, viszont egyedül nála éreztem, hogy ha túl sokat használtam, kicsit elnehezítette a hajam. D ez nem tartott sokáig, mert amire beértem munkába, már tökéletesen beszívódott és nem hagyott olajos foltot :)
Nem csak argán-, de kamélia-, pracaxi-, kukoricacsíraolaj is található benne. 
Ár: nagyjából 8-10.000 Ft, forgalmazó szalonokban szerezhető be

Matrix Biolage Exquisite Oil with Moringa Oil 92 ml - ez az elején, amikor egy kolléganőmét kipróbáltam, pont amiatt tetszett meg, hogy azonnal láthatatlanná válik a hajban. Viszont ahogy írtam, ez a leghígabb, nekem csak pár sérült tinccsel birkózott meg, az egész szőkített hajkoronámnak már kevés volt. Viszont mivel ez a legláthatatlanabb a hajban, ezért szálló, sprőd, töredezett haj kezelésére nagyon jó, főleg szárazon, formázás után. 
A Moringa olaj egyébként a legtisztább természetes antioxidáns forrás, és a mikrorészecskéknek köszönhetően az olaj a haj legbelsőbb rétegébe hatol. Ezen kívül van még benne makadámia és argánolaj is. Ami így utólag nem tetszik, hogy a parfüm az INCI harmadik helyén szerepel...
Ár: 4000 Ft, forgalmazó szalonok

Lakmé K.Therapy Bio Argan Oil 125 ml - összességében már most leszögezném, hogy ez lett a kedvencem. Egyrészt a sötétbarna csomagolás, másrészt a pumpa formája, harmadrészt a finom, picit pasis illata, és nem utolsó sorban az igazi, sűrű, gazdag argánolaj ápoló ereje - ennél még a legapróbb részletek is rendben vannak. Bár a parfüm itt is nagyon elöl szerepel az összetevőlistában, nekem szerencsére nincsen vele bajom. Amikor ezt használom, tényleg olyan érzésem van, mintha folyékony arannyal-selyemmel kenegetném a hajam.
Ár: nagyjából 5000 Ft, a Nagymező utcai fodrászkellékesből


Na jó, amúgy ez túlzás, mert ahogy az elején is írtam, nincsen köztük hatalmas különbség, inkább azt mondom, hogy a Lakmé és a Kérastase egyformán jó, a Matrix viszont egy picit gyengébb, azt nem ajánlanám erősen károsodott hajra.

Egyébként felváltva használom őket, és hajmosás után keverni szoktam 2-3 pumpálásnyit a Sebastian Potion 9-ba vagy a Taming Elixirbe, majd eloszlatom a hajvégeimen és a haj teljes hosszán, de a hajtöveket kihagyom. Utána, amikor már átfújtam a hajam meleg levegővel, de még pici puhítás ráfér a formázás előtt, akkor 1-2 csepp olajat eloszlatok a végén, és csak utána szárítom formára körkefével.




Ti használtok valamilyen ápoló olajat a hajatokra?
Mi vált be a leginkább?