TESZT - Urban Decay Naked 3 vs. Naked 1, 2


Az Urban Decay már negyedjére lovagolja meg az eredeti Naked palettát (Naked 2, Naked Basics és most a 3), és milyen jól teszi! Engem nagyon sokáig nem hatott meg az egyeske, de aztán csak felültem a hype-nak, és megvettem... Utána szerintem egy évig csak azt használtam, ha otthon sminkeltem ki magam :DDD Utána megérkezett a kettes... Elsőre nem tűnt nélkülözhetetlennek, de élőben meggyőzött, és azóta sem bánom hogy megvettem! Ezek után a hármas palettát gondolkodás és kipróbálás nélkül dobtam a kosaramba Milánóban - egyrészről kilóra megvettek az első kettővel, másrészről imádom a lilás vonalat a zöld szememhez, harmadrészt persze nekem ne lenne?! :D
Nem akarom előre lerántani a leplet, de az UD még mindig tud újat és jót hozni, sőt, a paletta egyre kiforrottabb, egyre különlegesebb és egyre praktikusabb, a hármas már maga a tökély! Beleborsózik a hátam, ha a leendő négyesre gondolok....... :)

Na de ne szaladjunk ennyire előre, nézzük meg közelebbről a Naked 3-at:





Csomagolás: a Naked 1 bársonyborítása rettenetesen rossz volt, nekem egy hónap után úgy nézett ki, mintha lehányták volna, már elnézést. Gondolhatjátok (azaz lejjebb meg is nézhetitek) ma hogy néz ki?! A paletta tartalmazott még egy mini Primer Potiont (az UD híres szemhéjbázisa, nekem fél órát sem tart) és egy lapos fejű, szintetikus ecsetet - imádom ajakfestéshez, de a porokat is szuperül felviszi. A kettes ehhez képest egy szuper fém tokot kapott, viszont így sokkal érzékenyebb a rezgésekre, nekem a matt fekete ki is tört egy picit a hazaúton Amerikából, gondolhatjátok! Ehhez egy szájfényt csomagolták (életemben nem használtam) és egy kétfejű ecsetet: lapos és satírozó végekkel. Szintén szeretem, bár a palettán kívül nagyon nehéz tárolni. A hármas is megörökölte a fém borítást, és még egy kis gyűrött hatást is kapott. Ehhez szintén kétvégű ecsetke járt, és négy minta a Primer Potion színeiből: na ez már jó ötlet, bár nálam ugye nem annyira játszik, de a színeikre mindenesetre kíváncsi vagyok :)






A színek: mindegyik paletta 12, egymással harmonizáló árnyalatot tartalmaz, melyek egyenként 1.3 grammosak.
Naked 1 egy alap barna paletta, ami a pezsgőszíntől kezdve, a csillogós homok- és rézszíneken át egészen a szürkésfeketéig mindent magába foglal - nem véletlen a hype, valóban alapdarab, minden szín csodásan pigmentált, könnyen satírozható, bár picit potyognak, de a lényeg: a legalapabb nappali sminktől kezdve egy mély smokey-ig mindent elkészíthetünk vele, és nem kell aggódni, hogy jól állnak-e a színek. Alapvetően az összes palettára jellemző, hogy a textúrák változatosak, de a mattak számbeli hátrányban vannak a metálos és glitteres darabokkal szemben, erre nem árt felkészülni!
A Naked 2 már egy hidegebb színösszeállítás, legalábbis első ránézésre, de ebben is vannak melegebb pezsgő és rézszínek, illetve semleges árnyalatok - pont ez a paletta előnye, és a barnák is átfordulnak olyan érdekes árnyalatokba, mint a Tease (matt mályvás árnyékoló szín), a Pistol (piszkos szürkésbarna), vagy a Busted (burgundiba hajló mélybarna).
A Naked 3 pedig ugye rózsaszínes-lilás színezetet kapott, melyet megtörnek a narancsos és barnás árnyalatok, úgyhogy ne számítsatok unalmas színösszeállításra! Van benne három matt árnyalat: Strange (tejes rózsaszín), Limit (mályvás középbarna, tökéletes satírozó szín) és a Nooner (picit mélyebb, piszkosabb és hidegebb mint az előző). Számomra a paletta éke a Dust (csodásan csillogó rózsaszín, csak vigyázz mert potyog!), a Trick (aranyos-rózsás fényű, csillogó rézszín) és a legsötétebb Blackheart (fekete lilás-pirosas csillámokkal). A többi szín is csodaszép, imádom a metál ragyogásukat, és szerintem ez a paletta a három közül a legpigmentáltabb, illetve a legtöbb variációt magába foglaló darab.
Bár tényleg nem tudnék egy kedvencet kiemelni, még az apró hibák ellenére sem (néhány szín kevésbé pigmentáltabb vagy jobban potyog).


Amit viszont nem szeretek: egyrészről, hogy a hozzá csomagolt ajándékok picit feleslegesek, pl. nekem egyáltalán nem vált be az UDPP vagy a szájfény - inkább legyen pár dolcsival olcsóbb, ezek nélkül. Az ecsetek szuperek, de jobb bent hagyni őket a palettában, vagy utazós neszeszerbe rakni őket, mert állítva nem lehet tárolni. A másik, hogy a fém palettákat lehúzza a tükör, és ha elfektetjük az asztalon, akkor felbillen - ez nagyon idegesítő sminkelés közben, mert ahogy belemártjuk a színbe az ecsetet, rögtön az asztalhoz csapódik. És a tükör derékszögben sem áll meg, mert ahhoz túl gyenge a paletta alját és fedelét összekötő műanyag rész :(



Még Amerikában lefotóztam a frissen vásárolt Naked 2-t, és valakinek hoztam az egyesből is, úgyhogy van róluk szép, érintetlen képem :) Most viszont már nem így festenek, de jól látszik a három paletta közti különbség a színeket illetően (kattintásra megnőnek):




Hát nem gyönyörűek?! Azt hiszem, érezhető, hogy szerelmes vagyok mindhárom összeállításba, és csak ajánlani tudom őket. Nekem az tetszik, hogy nem erőltetettek a színkombinációk: mindegyik harmonizál a többivel, mégis van bennük valami csavar. Például a Naked 2 palettánál olyan, mintha három sminket alkotna az első négy, a második négy és az utolsó négy szín, ezek a párosítások nagyon adják magukat, de persze össze-vissza is kutyulhatjuk őket, így ezer variációnk van! A hármas paletta meg persze az újdonság varázsa miatt is, de szinte úgy kellett, mint egy falat kenyér, haha :D 
Hamarosan sminkben is megmutatom a kis drágákat!

Az áruk egyébként 52$, ha jól emlékszem én nagyjából 11-15 ezer forint között vettem őket, árfolyamtól függően. 


Nektek megvan valamelyik?
Melyik a kedvenc színösszeállításotok?