TESZT - MAC Masterclass Oval 6 ecset



Pár szezonnal ezelőtt már feltűntek ezek az ecsetek a divatbemutatók backstage-ében, és izgatottan vártam, hogy milyenek lesznek az új, különös kialakítású ecsetkék. Végre megjelentek, már itthon is kaphatóak három méretben, úgyhogy gyorsan leírom az első benyomásaim. Ezzel a három formával és mérettel elég sok mindent le lehet fedni az alapozástól kezdve a vonalak elsatírozásán át a pirosításig, és eléggé függ a saját szokásainktól, hogy szeretjük-e vagy sem, ahogy elsőre tapasztaltam. Szerintem ha valaki az ujjaival dolgozik szívesen, annak nagyon tetszeni fog ez a kialakítás, mert a bőrünkkel párhozamosan tartjuk, ellentétben a sima ecsetekkel, melyekkel inkább derékszöget zárunk be. 

A legkisebb Linear 1-est vonalak húzására ajánlják mind a szemhez, mind az ajkakhoz, illetve szemöldök kitöltéséhez is megfelelő. Vonal elsatírozásához tényleg tökéletes, nagyon szép precízen dolgozik, és szemöldököt is finoman lehet vele színezni, de szerintem ajakfestéshez túl nagy, kivéve ha nem szupertelt ajkakról van szó. Ezzel még nincs sok tapasztalatom, ezek csak az első benyomásaim :)

Az Oval 3 a középső méret, nagyjából egy centi hosszú, fél centi széles ovális formájú ecset, melyet szintén többféleképpen használhatunk. A szálai szintetikusak, de elsőre még természetesnek is hihetnénk, annyira puha. Mivel rendkívül tömött, nekem satírozáshoz még nagyon fura, inkább maradok a 217-es vagy 224-es ecsetnél, de Paint Pot felvitelére szuper, vagy ha kész sminkre szeretnénk pergősebb anyagot (Pressed Pigment, Pigment, Glitter) felütögetni, akkor remekül odanyomja potyogás nélkül a megfelelő helyre. Amire nekem még nagyon tetszik, az a korrektor eldolgozása a szemkörnyéken, illetve minden nehezen elérhető területen.

És jöjjön bővebben az Oval 6, posztunk főszereplője, mert nekem ez van meg, így róla részletesebben is tudok mesélni:



A kialakítása hasonló a többi ecsettel: egy széles, kézbe simuló nyéllel kezdődik, mely gumi borítást kapott, majd elkeskenyedik a nyaka, és utána jön a fogkefeszerű rész. A műanyag nagyon rugalmas, és szuperül kézre áll, szerintem ezzel lehet a legjobban begyakorolni azokat a mozdulatokat, amikre szükségünk van az új ecsetekkel. A szálai irtó puhák, és megtévesztésig hasonlítanak a természetes szőrre, de ezúttal is szintetikus szálakkal alakították ki a formát. Hihetetlenül tömött, szinte olyan a felszíne, mint egy szivacsnak, és a szálak nyomás hatására sem nyílnak szét. Ennek a tömöttségnek köszönhető, hogy bármilyen anyagot használunk, legyen az por, krém vagy folyékony, csak leheletnyit szabad belenyúlni, különben túl sokat fog felvenni. Ha ezt megtanultuk, akkor csak arra kell odafigyelni, hogy ne nyomjuk rá nagyon a bőrre, mivel nem flexibilisek a szálak, olyan érzésünk lesz, mintha tologatná a bőrt. Ezért csak finom, simogató mozdulatokkal kell haladni (lehet körkörös vagy festegető), és az ecsetet fel sem kell emelni az arcról, csak ha még fel szeretnénk venni egy kis anyagot.
Próbáltam már folyékony és krémes alapozó felviteléhez, de előbbinél azt tapasztaltam, hogy kicsit sokat vesz fel - ami nem baj, ha magunkon használjuk, mert nem kell minden használat után kimosni, de egy sminkes számára ez nem a legjobb. Cserébe nagyon szépen eldolgozza az alapozót, és könnyen szabályozhatjuk, hogy csak laza vagy tökéletes fedést szeretnénk-e. Por állagú alapozóval imádtam, egyszerűen csodaszépen belemasszírozta a bőrömbe, de egyáltalán nem maradt túl púderes a végeredmény. Ezért ajánlom loose kiszerelésű ásványi alapozókhoz, mert csak ici-picit kell felvenni, és jó fedést érhetünk el. Kontúrozáshoz is megfelelő ez a méret, szépen beleillik a csontok vonalába, csak az élekre kell vigyázni, és nem győzöm hangsúlyozni, hogy spóroljunk az anyaggal! :) Krémes pírrel is bevetettem, szintén nem okozott csalódást. Mivel én a korrektort magamra ujjal viszem fel, ezért ezzel az ecsettel már csak átsatíroztam és összedolgoztam az alapozóval, szintén jól csinálta a dolgát.



Összességében azt gondolom, hogy ez az ecset jó választás annak, aki eddig kézzel alapozott, és szeretne áttérni az ecsetes felvitelre, mert a mozdulatok nem változnak nagyon, de tökéletes végeredményt érhetünk el. Akinek gondja van azzal, hogy alapozóecsettel túl lassan halad, vagy csíkos lesz a végeredmény, annak is érdemes kipróbálni, nem fog csalódni! :) A másik két ecsetet még tesztelgetem, de nincs könnyű dolguk, mert nehéz ledönteni a már kialakult rutinom, és a kedvenc ecseteimhez is ragaszkodok :D

A Masterclass ecsetek már megtalálhatóak a MAC üzletekben, és az állandó kínálatba is bekerültek!

Linear 1- 7300 Ft
Oval 3 - 10100 Ft
Oval 6 - 11900 Ft

Ti kipróbálnátok? :)