TESZT - Aésop Parsley Seed Cleansing Masque mélytisztító arcpakolás


Az Aésop egy ausztrál niche brand, mellyel a Madison Perfumery-ben ismerkedtem meg. Volt róla részletes beszámoló is, amit ITT találtok. Nagyon megtetszett a márka, mivel rengeteg természetes összetevőt, növényi kivonatot és olajat használnak a termékekben, és ezt ötvözik a legmodernebb technológiákkal. Az arcápolási rutinom most egész szépen beállt, mindenre megtaláltam a legmegfelelőbb terméket, egyedül egy jó maszk hiányzott, így ezzel egészítettem ki a kencéim, mivel Milánóban valamivel kedvezőbbek voltak az árak. Kifejezetten az én bőrömhöz illik, ugyanis egy mélytisztító agyagos maszk, amely felfrissíti a bőrt - a cég minden bőrtípusra ajánlja, akár száraz vagy érzékeny bőrre is, de én ezzel nem igazán értek egyet (erre még kitérek az összetevőknél).


Csomagolás: a Parsley Seed maszk 60 milliliteres, fém tubusban van, az Aésopra jellemző minimalista, kicsit patikai csomagolást kapta. Számomra professzionalitást tükröz, már ránézésre tudom, hogy ez nem egy mű színes-szagos kencefice lesz, hanem valami ami nagyon jó a bőrömnek.

Textúra: a krém állaga rendkívül vékony, agyagos, a bőrrel érintkezve kissé hűvös. A színe bézses-szürkés, ami engem egy picit azért zavar, mert nehezen látom, hogy mennyit sikerült eloszlatnom a bőrömön, vagy maradtak-e kis foltok. Gyorsan elkezd megszáradni, és megmerevedni, úgyhogy a legvékonyabb réteg is leállítja a mimikánkat :)
Az összetevői között szerepel az aloe vera (vízmegkötő, gyulladáscsökkentő, antibakteriális, antioxidáns), levendula olaj (baktériumölő, nyugtató, antioxidáns), ligetszépe olaj (emmoliens, gyulladáscsökkentő), csipkebogyó olaj (magas C vitamin tartalom, hidratál, regenerál), vad kamilla olaj (nyugtató hatású) és végül a névadó petrezselyem olaj (helyreállítja az irritált, sérült bőrt).
Ami nem tetszik, hogy alcohol denat. az ötödik helyen áll az INCI listán, bár nekem ennyi még pont kell hogy szárítsa a bőrhibáim, a benne található olajok pedig kiegyensúlyozzák ezt a kis szárítást. Viszont pont ezért az ajánlott heti két használat helyett, én csak egyszer teszem fel, sőt, van hogy több nap is eltelik két használat között, mivel időm sincs mindig rá. Van benne egy olyan tartósítószer is, ami irritációt válthat ki, úgyhogy én nagyon érzékeny bőrre nem ajánlanám, ellenben a cég leírásával!

Hatás: engem a finom, levendulás illat azonnal ellazít, ezzel is támogatva egy jó vasárnap esti relaxáló-kényeztető arcápolást. A maszk feltéve hűsít, és ahogy írtam, szépen megszárad mint bármelyik agyagmaszk. Csak langyos vízzel kell lemosni, és nem igényel erősebb dörzsölést vagy áztatást, könnyen lejön - mondjuk én csak egy vékony rétegben teszem fel. Utána érzem, hogy kicsit feszül a bőröm, úgyhogy azonnal bekrémezem, így nem vettem észre hogy szárítana. Ami viszont feltűnt, hogy amióta használom, nem igazán jött ki gyulladt pattanás az arcomon, de még ilyen kis "láthatatlan" csomók sem gyűltek be a bőröm alatt. A pórusaimra viszont nem érzem, hogy hatással lenne, de nem is ígér ilyet. Az alapos tisztítást, felfrissülést viszont abszolút érzem, úgyhogy az ígéreteket beváltja!

Ár, beszerezhetőség: nagyjából €33
Itthon a Madisonban, külföldön Aésop üzletekben és exkluzív parfümériákban


Összességében én nagyon megszerettem ezt a krémet, de az összetevőin lehetne még javítani, ha már kifejezetten ajánlják száraz, érzékeny bőrre. Szerencsére az enyém ilyen szempontból "rinocéroszbőr", nem jellemző a kipirosodás vagy az irritáció, ezért kíváncsi lennék, hogyan reagál rá egy szenzitív típus. Viszont az, hogy nem jönnek elő a bőrhibáim, és jó ideig elég lesz, engem meggyőzött!

Külön tetszik, hogy minden termékükből van minta, és vásárláskor kérdés nélkül pakolnak meg velük. Én kaptam színvédő sampont és balzsamot (felét a barátnőmnek adtam, így is maradt bőven, ahogy az első képen láthatjátok) és egy arcápoló olaj mintát, ami elképesztően büdi, de reggelre ollllllyan puha lett tőle a bőröm, hogy hihetetlen! Ez részükről nagyon jó reklámfogás, de én bekapom a csalit ;) Illetve örülök, hogy ki tudom próbálni őket rizikó nélkül, ami ilyen árfekvésű termékeknél elvárható.


Ti használtok arcmaszkot, pakolást?