Hajápolási rutinom II. Avagy hogyan váltsunk feketéből szőkére?


Hajbaj! Én az az eset vagyok, akinek mindig van valami a hajával: hol nagyon száraz, töredezett a vége, hol pedig nekiáll őrülten zsírosodni, és 'szerencsére' makacs, gubancos, felül lelapul, alul szanaszét áll... És ha ez nem lenne elég, szeretem gyötörni, mert a gesztenyebarna haj az smafu, nekem vagy feketecsoki kell színes tincsekkel, vagy per pillanat szőke, és ezen változatosságból nem is szeretnék leadni, úgyhogy cserében sokat törődöm a kis hajzuhatagommal.
Sok mindent kipróbáltam, sok minden bevált, de a hajam gyorsan megszokja a dolgokat, úgyhogy igyekszem változatos termékeket használni. A drogériás vonalról áttértem a professzionálisabb hajápolásra, ez köszönhető a fodrászomnak, Fehér Tamásnak a hair's[ku:l]-ból. 
Egyszer már volt is egy ilyen poszt, de akkor még írtam, hogy nem vagyok mindennel teljesen megelégedve. Azóta eltelt majd' két év, sok új terméket kipróbáltam, és úgy érzem a szőkére váltás is jó próba volt, és egész jól álljuk a sarat, úgyhogy megmutatom, ez miknek köszönhető.


Sampon

Ezeket mindig váltogatom, akár egy mosáson belül is: először a naranccsal, aztán a pirossal mosok hajat, vagy épp fordítva. A fodrászom tanácsára szoktam őket hígítani is, mert szerinte ettől is zsírosodhat a haj, ha ilyen magas koncentrációjú samponokat közvetlen masszírozunk a fejbőrbe. Megmondom őszintén, nagy változást nem leltem a két módszer között, kb a holdállás jobban befolyásolja ezt a dolgot, úgyhogy kedvfüggő :D
Mindegyiknek fincsi illata van, a kedvencem talán a piros Brilliance, mert New Yorkhoz köt (ott kaptam először ilyet, és az egész bőröndöm átvette az illatát, pedig nem folyt ki...). A Sassoon és a piros festett hajra való, tartósítják a színt és nem nehezítik el a hajat. A narancssárga Enriche pedig egy hidratáló sampon, amely helyreállítja és védi a károsodott hajat. Szerintem nagyon jól kiegészítik egymást, és egy flakon rettenetesen sokáig elég, úgyhogy abszolút megéri az árát :)



Balzsam

Ebből a kategóriából is hármat használok, csak annyi változás történt, hogy ez a piros Brilliance balzsam már elfogyott, és a Sebastian Hydre váltotta fel, amiből sokkal kisebb mennyiség elképesztő puhaságot ad a hajamnak. Sűrű balzsam, tényleg csak egy picike kell belőle, csak annyira kell odafigyelni, hogy amióta szőke vagyok, azt is legalább 5-10 percig fent hagyom a hajamon. A Body Shop Rainforest balzsam is bevált, melyet ritkábban rakok fel pakolásként, és akár 15-20 percig is fent hagyom. Azonnal selymesebb lesz a hajam, szuperül helyrepofozza, ha éppen picit "le van lakva", vagy vágás előtt vagyok. A fújós Age Restore balzsamot sem használom minden mosáskor, csak ha extra táplálásra van szükség, vagy nagyon gubancosnak érzem a hajam, és kell némi segítség a kifésüléshez.


Hajápoló

A Potion 9 egy baracklekvár illatú ápoló és formázó termék kettőse, amivel először nem volt túl jó a viszonyom, de most már imádom! Két titka van: csak keveset kell használni, és egy jó minőségű kefe sem árt a szárításhoz (erről lentebb). A hajam ettől is puhább, és könnyebb beszárítani, meg egyáltalán szárítani és kifésülni. Aztán jött az új Taming Elixir (avokádó olajos hajsimító), és azóta összekeverve használom őket, így rugalmasságot kap a hajam. Csak egy pici nyomás mindegyikből, amit alaposan eloszlatok a hajvégeken. Azért szeretem ezeket az ápolókat, mert célzott hatást fejtenek ki a roncsolt, száraz hajvégeimen, de mégsem nehezítik el vagy zsírosítják a hajtöveket. Amióta szőkére váltottam, különösen fontos, hogy velük szárítsam meg a hajam, különben a körkefe képtelen lenne végigjutni a tincseken. Ami pedig évek óta elengedhetetlen, az a Trilliant ásványi hővédő spray, amit a vizes hajamon is szoktam használni szárítás előtt, de ha már túl száraz a hajam, és még mindig nem a megfelelő formájú, akkor is bevetem nedvesíteni. Láttam már Tomit is, ahogy hosszú hajon használta vasaláshoz, és csodát tett: egyetlen simításra tükörfényű és szögegyenes lett a tincs! Az illata pedig megunhatatlan!

Innen még kimaradt egy csoda, amit egy kolléganőm tanácsára kezdtem el használni, és az a Matrix hajápoló olaja: ezt is a vizes hajvégeken szoktam eloszlatni, de ha másnap-harmadnap nagyon gubancosak a hajvégeim, akkor is át szoktam fésülni egy minimális mennyiséget az ujjaimmal a hajamon. 


Hajlakk

A Schwarzkopf Osis+ hajlakkja a kedvencem, mert bitang erős tartást ad, de láthatatlan marad, és nincs az az érzésem, mintha mézbe mártogattam volna a fejem. Szárazsampont is szoktam használni a frufrum miatt, általában a sima Baleásat, de múltkor megláttam ezt a Batiste sprayt valahol, amit külföldi bloggerinák előszeretettel hype-olnak, de nem éreztem semmi eget rengetőt a Baleához képest :)



Fésű

Ugyanolyan fontos, mint maguk a termékek, mert hiába használunk jó ápolókat, ha a hajunkat tönkreteszi és rossz minőségű kefe. A hajvágó fésű antisztatikus, és nekem a frufrum egyenesre szárításához ez vált be a legjobban. Két olyan durva forgóm van elöl, amit a körkefe csak kihoz, úgyhogy muszáj ezzel a módszerrel lelapítani és egyenesre szárítani a szálakat. A fém körkefe valami alap darab, de jó szolgálatot tett az évek során, viszont amióta szőke vagyok, nem nagyon használom, mert úgy érzem, ez már túl forró lenne a hajamnak. Helyette váltottam a  label.m kefére, aminek sokkal kuszábbak a sörtéi, melyek vegyesen szintetikus és disznószőr szálakból állnak össze, hogy még fényesebb legyen a haj. A váza kerámia, ami szerintem sokkal kíméletesebb a hajjal, mint a fém. És végül a Tangle Tweezer, amit ajándékba kaptam: én legjobban a vizes haj kifésülésére szeretem, szerintem rövid hajnál másra nem nagyon kell (beszárításon kívül nem fésülködöm :D), de hosszú hajat biztosan szuper vele simogatni-fésülgetni szárazon is. ;)



Talán soknak tűnik ez a mennyiség, főleg ha a pasimat kérdezitek (haha), de természetesen nem használom őket napi szinten, sőt némelyiket minden mosásnál sem. A szőke hajról pedig annyit, hogy 1) mindenképpen fodrász essen neki, de ezt nem is akarom túlragozni, 2) nyilván a vége szárazabb lett, azért kell az extra ápolás, de a töve kevésbé zsírosodik, úgyhogy sokkal ritkábban mosom-szárítom, és bizony a napi-kétnapi mosás sem barátja a hajvégeknek!
Én összességében nagyon elégedett vagyok, sokkal rosszabbra számítottam a szőkülést illetően, de szerencsére ezek a termékek és egy jó fodrász tényleg segítettek a hajam viszonylagos épségének megőrzésében.
Legközelebb pedig tényleg az arcápolási termékeimet szedem egy csokorba, bár erről is sokat olvashattatok, csak részletekben! :)

Ti milyen termékeket használtok hajápolásra?
Van kedvenc márkátok?
Gyakran váltogattok?