TESZT - Flormar Revolution Perfect Lipstick (R06)


Már annyi helyen láttam a Flormar rúzsokat, gondoltam én is megnézem magamnak, mit is tud ez a márka. Rögtön találtam is rengeteg csodaszép színt, de azért nem sokra mondtam volna, hogy nincs hasonlóm. Viszont pasztell árnyalatokban bővelkedik a kínálat, olyan színeket láttam, amiket máshol nagyon ritkán: finom púderrózsaszín, pasztell barack és halvány levendula, és mindez matt - ezek viszont számomra inkább nyári viseletek, amikor picit barnább (haha!) vagyok, nem szeretném még jobban hangsúlyozni a kis sápadtságom :D
Úgyhogy a jó öreg pinkes irányban mozdultam el, és egy nagyon szép hideg, pirosas-pinkes rúzst választottam, az R06-ot. Itt jegyezném meg, hogy még mindig utálom ezeket a színkódokat, egyszerűen nem igaz hogy nem lehet fantázianevet adni a rúzsnak, de felőlem lehet Revolution Pink / Red / Purple, csak ne a kódot kelljen keresgetni - a MAC-nél pédául egy ilyen egy betűből és két számból álló kód (pl. A83) a gyártásra utal, és nem lehet az alapján beazonosítani egy színt, de elég sok vásárló fut bele hogy csak azt jegyzi fel... Megpróbáltam rákeresni, hogy ennek a rúzsnak van-e fantázianeve, de A) az angol nyelvű honlapon nincs egyáltalán Revolution rúzs, B) a török nyelvű oldalon van ugyan, és ott vannak a nevek is, de ez a szín pont nincs! és C) a többi nyelvnél van ez az árnyalat de csak számkóddal...
De lépjünk át a formaságokon, és nézzük, mi jellemzi a Revolution rúzsokat és az R06-ot:


Csomagolás: bár a rúzst papírdoboz nélkül kaptam, ami picit fura volt, végül is nem hiányzik, úgyis egyből kidobom. A tok műanyag, a kupak csíkjai pedig gumik, a forma enyhén ívelt és nekem nagyon tetszik a fekete-fehér design: hasonlít egy jó öreg Stormtooper-re a Star Wars-ból. A felirat is diszkrét, modern, és a kialakítás nem kelt gagyi hatást. Az külön tetszik, hogy a rúzs is viseli a mintát, ami nem igazán jellemző az ilyen kategóriájú rúzsokra. Összességében minden rendben van, leszámítva a szín jelölési kis bibit. :)

Textúra: az illata fincsi édes-gyümölcsös, bár igazán csak akkor érzem, ha közelről megszagolom. Az állaga meglehetősen kemény, de jól siklik a bőrön és egy rétegben magasan fed. Talán picit sok is az olajos adalék benne (a ricinusolaj áll az összetevőlista első helyén...), ami segíti a csúszást, mert nekem elég darabos a szám szélén, kicsit kiül a redőkre, úgyhogy ceruza mindenképpen kell hozzá.

Tartósság: mivel jól fed, és magasan pigmentált, ezért a szín sokáig bírja, kivéve ha eszünk vagy iszunk: ez nem az a rúzs, ami egy ilyen kört kibír :) Az ajkaimat nem szárította, és tényleg jó érzés viselni. 

Összetevők a Krémmániáról:
Ricinus Communis (Castor) Seed OileoEWG Kockázat: 2,  Diisostearyl Malateti|eoEWG Kockázat: 0, EWG Adat: Korlátozott,  Tridecyl TrimellitateeoEWG Kockázat: 1, EWG Adat: KorlátozottOctyldodecanoleo|alEWG Kockázat: 0 - 1, EWG Adat: KorlátozottHydrogenated PolydeceneeoEWG Kockázat: 2, EWG Adat: Korlátozott,  Phenyl TrimethiconeszilEWG Kockázat: 1, EWG Adat: KorlátozottPolyethyleneEWG Kockázat: 2, EWG Adat: Korlátozott,  SilicaEWG Kockázat: 0 - 2, EWG Adat: Sok,  Microcrystalline Wax/ Cera MicrocristallinaEWG Kockázat: 1, EWG Adat: Korlátozott,  MicaEWG Kockázat: 2, EWG Adat: Közepes,  Bis-Diglyceryl Polyacyladipate-2eoEWG Kockázat: 0, EWG Adat: Nincsen,  Triisostearyl CitrateeoEWG Kockázat: 0, EWG Adat: Nincsen,  Candelilla Ceraeo,  Euphorbia Cerifera (Candelilla) WaxEWG Kockázat: 0, EWG Adat: Korlátozott,  Cyclopentasiloxane/ Dimethicone CrosspolymerEWG Kockázat: 0, EWG Adat: Nincsen,  Polymethyl MethacrylateEWG Kockázat: 1, EWG Adat: KözepesDipentaerythrityl Tetrabehenate/PolyhydroxystearatehEWG Kockázat: 0, EWG Adat: Nincsen,  PolybuteneEWG Kockázat: 1, EWG Adat: Korlátozott,  Butyrospermum Parkii (Shea) ButtereoEWG Kockázat: 0,  Theobroma Cacao (Cacao) Seed ButterEWG Kockázat: 0, EWG Adat: Korlátozott,  Caprylic / Capric TriglycerideeoEWG Kockázat: 1, EWG Adat: Korlátozott,  Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil UnsaponifiablesEWG Kockázat: 0, EWG Adat: Korlátozott,  Olea Europaea (Olive) Fruit OileoEWG Kockázat: 1Prunus Persica (Peach) Kernel OilEWG Kockázat: 0, EWG Adat: Korlátozott,  Hydrogenated Vegetable OileoEWG Kockázat: 0, EWG Adat: Korlátozott,  Lauroyl LysineEWG Kockázat: 0,  Parfum / FragranceiEWG Kockázat: 8, EWG Adat: Közepes,  Diamond PowderEWG Kockázat: 0, EWG Adat: Közepes,  PEG-8hEWG Kockázat: 3 - 6, EWG Adat: Korlátozott,  Pentaerythrityl Tetra-Di-T-ButylEWG Kockázat: 1, EWG Adat: KorlátozottHydroxyhydrocinnamate,  Tocopherola|vEWG Kockázat: 2, EWG Adat: Közepes,  Cymbidium Grandiflorum (Orchid) Flower ExtractEWG Kockázat: 0Ascorbyl Palmitatea|v|gyEWG Kockázat: 1,  Ascorbic Acida|vEWG Kockázat: 1,  Citric AcidkhEWG Kockázat: 2, EWG Adat: Sok,  Polyhydroxystearic AcideuEWG Kockázat: 0, EWG Adat: Korlátozott 

Ár: 2000 Ft körül






Összességében szerintem megéri körülnézni a Flormar pultnál, mert az ár és az érték arány jó: alacsony középáron kapunk szép színeket, de azért kompromisszumokat kell kötni, és egy ceruzával rásegíteni a tartósságra. Ám mivel én szeretem, ha egy élénk rúzst 'nem kell félteni', nyugodtan lehet benne rohangálni egész nap, meg este meginni egy italkát, ezért szerintem ha még körülnézek a standjuknál, akkor inkább a világos színek felé veszem az irányt.... :)


Nektek milyen tapasztalataitok vannak?
Melyik textúra, fajta, szín a kedvenc?