TESZT - Micellás vizek összehasonlítása


Lassan már a csapból is a micellás vizek folynak, annyi márka rukkolt elő a saját verziójával, hogy már követni sem lehet. Úgy gondoltam, írok nektek egy összefoglaló posztot arról, hogy én miket használtam, és melyik vált be az elmúlt pár év alatt. Mivel első nekifutásra nem lángolt fel a szerelem, tovább kísérletezgettem, és ma már megtaláltam, mi az ami a fentiek közül maradni fog a sminkasztalomon és a sminkes táskámban egyaránt.

Hogy mi is az a micellás víz, arról már számos helyen olvashattatok, de gyorsan összefoglalom én is : ez egy olyan arctisztító és lemosó, amely eltávolítja a sminket és a koszt a bőr felszínéről. Ezt a micellás szerkezet teszi lehetővé, mivel a molekulák egy vízmegkötő és egy víztaszító részből állnak, így a bőrrel érintkezve széttörnek, majd újra összeállnak, magukba zárva minden szennyeződést. Így eltávolítja a sminket, a koszt és a faggyút is. Használata után tonik sem szükséges, egy lépésben tisztít és tonizál.

Ebben a tesztben négy micellás vizet hasonlítok össze (három Bioderma és egy La Roche-Posay, illetve a MAC egyedi Mineralize családjába tartozó Charged Water Cleanser-t, amely nagyon hasonló funkciót lát el de teljesen más technológiát használ, még egyszer hangsúlyozva, hogy nem micellás víz.


Én a pályafutásomat a hagyományos rózsaszín Bioderma Sensibio H2O lemosóval kezdtem. Már nagyon kíváncsi voltam a nagy hype-ra, és ha már minden sminkes táskájában ott lapul, akkor persze nekem is kell! A következő kuponos napon le is csaptam rá, mert elég magas az ára, ahhoz képest, hogy jóformán "csak" vizet veszünk :) Persze magasak voltak az elvárásaim, de rövid úton csalódtam ebben a termékben. Egyszerűen fájdalom volt vele lemosni a sminket, nekem a ceruzát és a spirált soha nem távolította el rendesen, pedig nem vízállót használok! Használat után pedig egyből feszült tőle a bőröm, pedig érzékeny bőrre ajánlják, nekem meg kombinált, T-zónában zsíros, ám vízhiányos bőröm van.Viszont azt szerettem, hogy szó szerint olyan, mintha vízzel mosnám át az arcom, ezért elkezdtem úgy használni, hogy a The Body Shop kamillás lemosójával szedtem le a szemem (az ugye olajos), majd ezzel töröltem át a bőröm, így eltűntek az olajos maradványok, de nem száradt ki a bőröm. 
Arra viszont tökéletesen bevált, hogy sminkelés előtt áttöröljem a saját vagy vendégeim arcát, majd megkezdjem a hidratálást és a sminkelést, mivel nem hagy semmilyen réteget az arcon. Párszor újra is vettem, folyamatosan használom. 
A 250 ml-es ára 3800 Ft körül mozog, érdemes figyelni a kuponos akciókat!


Közben elkezdtem használni a MAC Mineralize Charged Water lemosót, nem sminklemosásra, hanem sminkelés előtti arctisztításra. Hasonló vizes érzetű, nem hagy nyomot és tökéletesen előkészíti a bőrt a sminkelésre. Ahogyan már említettem, más a hatásmechanizmusa: tartalmaz 77-féle ásványi anyagot, illetve a MAC egyedülálló technológiáját, a 'super-charged water'-t, mely tulajdonképpen egy ionizált víz. Ez megváltoztatja a bőrben található ionok töltését, így szó szerint mágnesként fogja a bőrbe szívni a vizet. Minden bőrtípusra ajánlott, de kifejezetten jó érzékeny bőrre. Ettől végre nem feszül a bőröm, már a másodikat fogyasztom. 
Az ára 6600 Ft/100 ml.
Összetevők: Water, Butylene Glycol, Propanediol, Cucumis Sativus (Cucumber) Fruit Extract, Yeast Extract, Sodium Hyaluronate, Caffeine, Rhodochrosite, Magnesium Chloride, Caprylyl Glycol, Cetrimonium Chloride, Calcium Chloride, Sodium Sulfate, Diamond Powder, Polysorbate 80, Potassium Nitrate, Potassium Phosphate, Sodium Methyl Cocoyl Taurate, Salicylic Acid, Citric Acid, Fragrance, Limonene, Sodium Citrate, Disodium EDTA, Phenoxyethanol, Sodium Benzoate (forrás paulaschoice.com)


Idő közben megint jöttek a kuponos napok, nekem pedig vészesen fogyóban volt a Bioderma lemosóm, így beszaladtam a patikába. Megláttam, hogy van két új fajta, és mivel a rózsaszínnel nem voltam tökéletesen elégedett, ezért megvettem mindkét másikat (összesen 4 üveggel, mert egyet fizet kettőt kap akció volt), és nagyon reméltem, hogy jobbak lesznek, ha már pont egy litert vettem :D:D


A zöld kupakos Bioderma Sébium H2O zsíros bőrre lett kifejlesztve, gondoltam ez jó lesz nekem. Nem lenne vele nagy baj, de olyan pocsék uborka szaga van, hogy alig van gusztusom használni. Ami a vicc az egészben, hogy a sima rózsaszínben és a másik kékben VAN uborka, ebben pedig NINCS, azoknak még sincs penetráns mű-ubi illatuk... Egyébként a dolgát jól végzi, szépen megtisztítja a bőrt, de fájdalom lesz elhasználni a szaga miatt. 


A fentiek miatt szívesebben nyúltam a kék Hydrabio H2O-hoz, ami kifejezetten az érzékeny, vízhiányos bőr tisztítását szolgálja. Ennek is van illata, de sokkal kellemesebb, nem tolakodó, engem nem is zavar, de tudom hogy az érzékeny bőrűek pont hogy nem szokták szeretni. Szerencsére azonban ez az egy negatívuma a terméknek, nekem sokkal jobban lehozza a sminket, mint a sima rózsaszín, és egyáltalán nem feszül lemosás után az arcbőröm! Végre megtaláltam a tökéletes Bioderma micellás vizet, ezek után csak ezt fogom venni a családból :) 


Végül pedig jöjjön a La Roche-Posay Physiological Micellaire Solution, melyet a L'Oréal Blogger Day-en kaptam. Igazából ugyanazt tudom elmondani róla, mint a kék Bioderma Hydrabio-ról: szépen lehozza a sminket, nem szárítja az arcbőröm, de van benne illatanyag. Erősebb is az illata, viszont nekem nagyon tetszik, úgyhogy szívesen használom. Ami még rossz benne, hogy a tetején egy elég kicsi lyuk van, az oldala pedig nagyon kemény, így nehéz adagolni, alig-alig jön belőle. Nekem egy nap végén, hulla fáradtan ennyi pont elég ahhoz, hogy ne nyúljak érte szívesen, főleg ha ott áll egy társa is.
Az ára 3499 Ft/200 ml.
Összetevők (INCI lista)
Water / AquaEWG Kockázat: 0, EWG Adat: Nagyon sok,  Hexylene Glycolti| -->

mac teszt arctisztító bioderma arctisztítás sminklemosó la roche-posay micellás víz

A bejegyzés trackback címe:

https://makeupmania.blog.hu/api/trackback/id/tr736862501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.